A mai nap igazi öröm-motorozás volt. Reggel indulás Trondheimből Mosjoenba. Fjordok között fenyőerdőkön keresztül. Nagyon kis forgalom kiváló utak. A benzinkútnál szóbaelegyedtünk egy norvég motorossal akiszemmel nézett minket ahogy a rendszámon látta, honnan ,illetve milyen messziről jöttünk . Javasolt egy kompozós nagyon szép utat. Igaz 100 km plusz, de tényleg csodálatos volt. Kijutott a kompozásból is. Pont elértük kb 20-25 perces út 4 euróba került. Utána tovább Laskforsenbe, ahol Norvégia legszebb vízesése található . Ezután irány Mosjoen ahol a szállásunk van.

Vacsorára egy steakhausba mentünk, ahol is a pincér egy magyar srác. Megörült nekünk, mert magyarok nem fordulnak meg átutazóban errefelé. Mosjøen észak-norvégiai település, 13 500 lakosával. Mosjøenben található az Alcoa egyik legnagyobb alumíniumgyára. Az üzem modern, zárt komplexuma azonban sem zajt, sem egyéb szennyeződést nem bocsát ki, nem zavarja a jelentős idegenforgalmat. Itt található a Vefsn múzeum és a híres Sjøgata, a világ leghosszabb faházsora. A többségében 1866-ban épült több mint száz faépületből álló együttes Észak-Norvégia, a város és a környék egyik látványossága. Majd a képeken látjátok a faház sor annyira kihalt volt, hogy úgyérztük egy western filmbe csöppentünk egy leszámolás előtti pillanatban. A vacsora finom volt, és akkora adag, hogy a reggelink is megvan. Remélem a képek visszadják azt az élményt amelyben részünk volt.