Iisalmi

Iisalmi  •
A mai uticélunk Iisalmi városa. Útközben megálltunk Santa Claus Village-ban, Rovaniemi településnél. Itt minden a Mikulásról szól. Az egész egy "Mikulás Pláza". Van itt minden mi szem -szájnak hányingere. Sikerült ennünk egy tradicionális rénszarvas levest kínai módra kókusztejjel és egyéb kínai fin...

Sodankyla

Sodankyla  •
A nordkappi ámulat után reggelre esőre ébredtünk. Kiadós reggeli után indulás haza. Persze addig még néhány országon keresztül utazunk. A mai célállomás Sodankyla kisváros. Ez a lappföldi település kb 8500 lakosu és 12500km2 területű. Az utunk elég fárasztó volt.. 550km 6 óra 50 perc motorozás. A hő...

Tromsø

Tromsø  •
Mai uticélunk Tromso Norvégia nyolcadik legnagyobb városa, amely az utolsó északi nagyváros. Nevezetességeit a földrajzi helyzete is kimaxolja. Itt található a világ legészakibb sörfőzdéje, botanikus kertje és planetáriuma; a város a világ legészakabbi püspökségének is székhelye. Itt még troll múzeu...

Nordkapp

Nordkapp  •
A mai napi Nordkapp túra 637 km hosszú volt,és a nyeregben töltött idő 8 óra 20 perc. Szóval kurvára elfáradtunk 😀. Nordkapp Európa legészakibb pontja. Egy magasságban vagyunk Alaszka északi részével illetve Grönland közepével. Az út szokás szerint érdekes volt. Nem gondoltuk volna, hogy rénszarvas...

Fauske

Fauske  •
Mai uticélunk Fauske település. Az út mintegy 400 km volt. Kompozással együtt több mint 7 óra, amely a valóságban kb 5 óra motorozást jelentett. Az utunk során három kompot vettünk igénybe. Az elsőre kellett egy jó fél órát várni. A többire nem mert a menetrend úgy van összehangolva, hogy a csatlako...

Mosjøen

Mosjøen  •
A mai nap igazi öröm-motorozás volt. Reggel indulás Trondheimből Mosjoenba. Fjordok között fenyőerdőkön keresztül. Nagyon kis forgalom kiváló utak. A benzinkútnál szóbaelegyedtünk egy norvég motorossal akiszemmel nézett minket ahogy a rendszámon látta, honnan ,illetve milyen messziről jöttünk. Javas...

Trondheim

Trondheim  •
A mai nap Oslóbol Trondheimbe mentünk amely Norvégia harmadik legnagyobb városa, Sør-Trøndelag megye székhelye. A 997-ben alapított város ma az oktatás, a technikai és gyógyászati kutatás központja, több mint 30 000 tanulóval. A város lakossága 194 860 fő. A város a Nid-folyó (Nidelva) torkolatánál,...

Oslo

Oslo  •
A mai program Gőteborg Oslo útvonal volt. Végre nem csak autópálya volt, hanem fjordok közötti utakon motoroztunk. Az idővel szerencsénk volt. Oslói városnézés is belefért. Kikötő, Opera, belváros....

Göteborg

Göteborg  •
A mai nap az utunk Németországból Dánián át Svédországba Göteborgba vezetett. 687 km 8 óra motoron. A sebességhatárokat mindenki betartja. Így mi is lassúak voltunk. Ma az esőruhának nagy szerepe volt, kétszer is.😀 Átmentünk a Dániát Svédországgal összekötő Öresund hídon. Maga a híd mintegy 8 km ho...

Büdelsdorf

Büdelsdorf  •
A mai nap unalmas autópályázás dugóval megspékelve. 615 km, 6 és fél óra nyeregben. Viszont az idő sokkal kellemesebb a tegnapihoz képest. Az autósok kétoldalra lehuzódva, így köztük el tudtunk menni , nem mindenki örömére, 😀. Szállásunk Büdelsdorfban. Vacsora egy görög étteremben indítás és zárás...

Túra tervezése

Piliscsaba  •
Itt követhetitek majd merre járunk és mi mindent láttunk. Magyarország - Szlovákia - Csehország - Németország - Dánia - Svédország - Norvégián keresztül motorozunk Európa legészakibb pontjára, a Nordkapp-ig. Onnan Finnország - Észtország - Lettország - Litvánia - Lengyelország - Szlovákia - Magyaror...